28092022-_DSC4675

El Govern municipal acorda la nova Regulació de Llocs de Treball de l’Ajuntament de Deltebre per unanimitat amb tota la representació sindical

La sessió plenària del mes de setembre de l’Ajuntament de Deltebre estarà marcada per la proposta d’aprovació de la nova Relació de Llocs de Treball de l’Ajuntament de Deltebre. De fet, serà la primera vegada a la història que el consistori deltebrenc debat un document que regularitza les condicions i funcions dels treballadors de la corporació.

Actualment, està en vigència un conveni col·lectiu del personal laboral i del personal funcionari des de l’any 2014, però tal com ha assenyalat l’alcalde de Deltebre, Lluís Soler, “no compleix amb les necessitats d’una administració que cada vegada ha de tendir més a la modernitat, al compliment d’objectius i a la professionalització, i que ha de donar resposta a les problemàtiques d’una ciutadania més exigent davant les institucions públiques”.

La Relació de Llocs de Treball s’ha efectuat a partir de diferents reunions amb els representants dels sindicats en el marc de la Mesa General de Negociació. Soler ha destacat “el treball silenciós i constant d’elaborar un document participatiu i inclusiu, que fixarà el full de ruta dels recursos humans i l’operativa de l’Ajuntament de Deltebre durant els vinents anys”. De fet, Soler ha recordat que “la participació, l’objectivitat i la transparència són eixos fonamentals de la nostra acció de Govern”.

La proposta de Relació de Llocs de Treball ha estat acordada per unanimitat per parts dels representants dels treballadors i els sindicats a l’Ajuntament de Deltebre. Com a grans novetats, l’acord comú incorpora criteris objectius que estableixen les retribucions del personal de manera ponderada atenent la seva formació, capacitat i responsabilitat, fet que dilueix les desigualtats existents i fixa la carrera professional dels treballadors. La proposta també tendeix a la flexibilització horària, a través d’una bossa d’hores, per facilitar un major servei i una major atenció als veïns i veïnes, i a la vegada impulsa el treball per objectius.

Aquest document s’aplicarà de manera progressiva durant els tres propers anys, començant a incorporar casuístiques en el proper pressupost municipal de 2023 i amb un període de desplegament de nou mesos. Soler ha aprofitat per “donar les gràcies als sindicats i al personal de l’Ajuntament de Deltebre per les seves aportacions i també pel treball constant que es realitza a l’Ajuntament”.

La regidora de Personal i Acció Comercial, Ingrid Santiago, ha manifestat que “la implantació gradual de la relació, descripció i valoració dels llocs de treball, acompanyat del Pla d’Ordenació i l’Acord Comú de condicions per als empleats públics, implicarà una millor gestió dels recursos humans de l’Ajuntament de Deltebre”.

En el marc de la sessió plenària també es debatrà l’adjudicació de les obres del Passeig del Carrilet, en la seva primera fase i la seva primera etapa. L’import d’adjudicació ascendeix a 2.542.015 €. En el mateix plenari també es durà aprovació un conveni entre la secretaria d’estat de Turisme, el departament d’Empresa i de Treball de la Generalitat i l’Ajuntament de Deltebre per a la formalització d’una subvenció que es xifra en 1.234.780 € i que servirà per a sufragar les obres esmentades. En total, l’Ajuntament de Deltebre compta amb més d’1.700.000 € de subvenció per fer front a l’inici de les obres de la primera etapa del Passeig del Carrilet.

Darreres notícies