Imatge

Deltebre estrena el nou servei d’aigua potable i clavegueram amb l’objectiu d’augmentar el rendiment de la xarxa i oferir un major servei

Aquest mes de febrer el municipi de Deltebre estrena nou servei d’aigua potable i de clavegueram, després d’anys de treball i de gestió per resoldre el contracte que unia l’Ajuntament de Deltebre i l’antiga concessionària fins a l’any 2037. Des d’avui, i durant els pròxims cinc anys, la nova empresa que durà a terme aquest servei serà Aigües de Catalunya.

Aquest nou contracte permetrà executar una inversió del voltant dels 2.500.000 € amb la finalitat d’iniciar la renovació i la millora de la xarxa d’aigua potable. De fet, l’alcalde de Deltebre, Lluís Soler, ha expressat que “l’inici d’aquest contracte és també l’inici de la resolució d’un dels problemes estructurals que afecten el nostre municipi i que hem afrontat des del Govern municipal, durant tots aquests anys, des de la necessària intensitat, valentia, persistència i dignitat”. Cal recordar que, actualment, un 70% de l’aigua que circula per aquesta xarxa d’aigua potable de Deltebre s’acaba perdent.

Soler ha detallat que “l’objectiu principal és materialitzar una inversió d’urgència durant els vinents anys que permeti reduir en un mínim d’un 20% les pèrdues d’aigua, però també prestar un major servei i atenció als veïns i veïnes de Deltebre”. Ara bé, més enllà d’aquestes inversions d’emergència, durant aquests cinc anys s’elaborarà un Pla Director d’Infraestructures Hidràuliques per tal que, posteriorment, es pugui executar la renovació de la xarxa amb l’objectiu de continuar maximitzant el rendiment.

Fins a 335 fuites detectades durant l’any 2023

L’estat actual de la xarxa d’aigua potable causa que, per exemple, aquest any 2023 s’hagin detectat fins a 335 fuites. Durant aquestes primeres setmanes d’inici del contracte, l’empresa realitzarà una intensa campanya de recerca de fuites no detectades per a la millora del rendiment de la xarxa. A més, s’implementarà un sistema de telecontrol i sectorització que permetrà gestionar les instal·lacions en temps real.

El nou contracte també permetrà enfortir les polítiques socials de l’Ajuntament de Deltebre. De fet, es destinaran 80.000 € de contribució al fons social per facilitar el pagament de les famílies vulnerables i per reforçar la tarifa social de l’aigua. A la vegada, també s’impulsaran campanyes de conscienciació per a reduir el consum excessiu d’aigua i fomentar el seu estalvi. Tot això, mantenint la tarifa de l’aigua, la qual a més no s’ha augmentat ni actualitzat a l’IPC durant tots aquests darrers anys.

Entre altres millores, cal destacar l’ampliació de l’horari del servei d’atenció a la ciutadania, que es mantindrà a l’edifici annex a l’Ajuntament de Deltebre. D’aquesta forma, si bé abans l’atenció es limitava només de matí de les 10 a les 13 h, ara s’amplia la franja horària des de les 9.30 a les 14 h, i també s’obrirà una tarda a la setmana de les 17 a les 20 h. A banda, també es milloraran les instal·lacions per oferir una millor atenció.

Cal esmentar que l’Ajuntament de Deltebre ha sol·licitat dues subvencions relacionades amb la millora de la gestió de la xarxa d’aigua potable i clavegueram, i que han de permetre, per una banda, la digitalització dels comptadors i, per altra banda, la millora del rendiment d’un sector del nucli urbà.

Darreres notícies