DSC04258

Deltebre registra una disminució del 8,4% dels fets delictius durant el darrer any

Deltebre ha convocat la Junta Local de Seguretat, la qual s’ha reunit aquest matí i ha comptat amb al participació de la Policia Local, Mossos d’Esquadra, Guàrdia Civil, Policia Nacional, Bombers de la Generalitat i Agents Rurals. Una sessió de treball, en la qual s’han analitzat les dades de seguretat del municipi, els dispositius policials i la coordinació entre els diferents cossos. La reunió també ha comptat amb la presència del delegat del Govern de la Generalitat a les Terres de l’Ebre, Joan Castor Gonell, i de la directora dels Serveis Territorials d’Interior, Paula Navarro, així com les tinences d’alcaldia, el cap de l’oposició  i la sindicatura de greuges.

Les dades presentades pels Mossos d’Esquadra constaten una reducció generalitzada de la criminalitat al municipi, amb una disminució del 8,4% de les infraccions penals. Destaquen especialment els descensos dels delictes contra el patrimoni (-8%), contra les persones (-7,8%), contra la llibertat sexual (-57,1%), contra l’ordre públic (-63,6%) i contra la salut pública (-83,3%), consolidant una evolució positiva dels principals indicadors de seguretat.

Reducció dels habitatges ocupats

Pel que fa a les ocupacions, es consolida una tendència clarament descendent segons les dades de la Policia Local de Deltebre. Mentre que l’any 2018 la Policia Local de Deltebre tenia registrades 49 ocupacions al municipi, actualment aquesta xifra s’ha reduït fins a només 6 casos, fet que evidencia l’efectivitat de les actuacions preventives.

L’alcalde de Deltebre, Lluís Soler, ha detallat que “malgrat la tendència a la baixa dels principals indicadors de seguretat, hem de continuar treballant de manera coordinada amb tots els cossos per mantenir Deltebre com un municipi segur i tranquil”. En aquest sentit, l’alcalde ha reiterat la necessitat de “disposar de més recursos i efectius, especialment durant els mesos d’estiu, quan el municipi experimenta un notable increment de població i d’activitat”.

Durant la Junta Local de Seguretat, els diferents cossos de seguretat i emergències també han presentat el balanç de les actuacions desenvolupades durant el darrer any, posant en valor el treball coordinat que es duu a terme al municipi. En aquest sentit, la Policia Local de Deltebre ha informat que durant l’últim any ha prestat un total de 12.181 serveis, una xifra que reflecteix la intensa activitat del cos.

La sessió també ha servit per conèixer la planificació dels dispositius especials de mobilitat, seguretat ciutadana i resposta davant possibles incidències amb motiu de l’eclipsi solar del pròxim 12 d’agost, un esdeveniment que es preveu que atregui un elevat nombre de visitants al municipi. La Policia Local de Deltebre mobilitzarà la totalitat dels seus efectius per reforçar els dispositius de mobilitat i seguretat ciutadana. Tot i això, des de l’Ajuntament de Deltebre s’ha reclamat el màxim suport possible de la resta de cossos de seguretat per garantir una resposta coordinada davant l’elevada afluència de visitants prevista.

Finalment, la Junta Local de Seguretat també ha servit per presentar oficialment el nou inspector en cap de la Policia Local de Deltebre, nomenat el passat mes de juny, i per reafirmar el compromís de coordinació entre totes les administracions i cossos de seguretat.

Darreres notícies