Quan tot just aquesta setmana fa un any de l’inici del present mandat municipal, el govern de l’Ajuntament de Deltebre ha habilitat un espai web per a retre comptes de l’acció de govern planificada fins a l’any 2023. En aquest sentit, l’apartat permet consultar les 200 accions previstes a dur a terme i el seu corresponent estat: finalitzades, en procés o pendents.
L’alcalde de Deltebre, Lluís Soler, ha explicat que “aquesta web és una eina més que posem a l’abast de la ciutadania per tal que els veïns i veïnes de Deltebre puguin conèixer amb exactitud l’estat de l’acció que estem duent a terme des del govern municipal”. Així l’alcalde ha detallat que “aquesta web s’emmarca en la línia de transparència i de participació que estem aplicant des de fa temps en la gestió municipal”.
Durant aquest any ja s’han complert gairebé un 25% de les accions previstes al pla de govern, un 38% estan en procés i un 37% pendents de començar. Moltes d’elles s’han vist frenades pel temporal Glòria i per la COVID-19, dos fets que, tal com ha remarcat Soler, “modificaran el pla de mandat que teníem previst i que va avalar la ciutadania, però que no ens impediran complir l’objectiu de què Deltebre segueixi avançant a gran velocitat al costat de la ciutadania”.
L’espai es pot visitar des d’aquest mateix dimecres a la web de l’Ajuntament de Deltebre (https://deltebre.cat/pla-de-govern-2019-2023/) i forma part, a la vegada, d’un dels requisits per a l’obtenció del Segell Infoparticipa que ha atorgat la Universitat Autònoma de Barcelona a l’ajuntament per les bones pràctiques relacionades amb la transparència i la comunicació pública.